مدیریت منابع انسانی پیمانکاران در سازمانها یکی از بخشهای حیاتی است که مشابه مدیریت کارکنان ثابت در سازمانها عمل میکند. با این حال، مدیریت تامین کنندگان تخصصی و شریکهای کسب و کار برای پیمانکاری جهت ارائه خدمات مختلف به سازمانها، به دلیل تفاوتهای جزئی در وضعیت استخدام، طرحهای پرداخت و سایر مسائل مرتبط با کارگران ثابت، تفاوتهایی دارد.
فرآیند مدیریت خرید و تامین در پروژهها، شامل یک سری فرایندها است که به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز برای پروژه انجام میشود. برای موفقیت در این فرایند، باید به همه جزئیات و شرایط فنی و مالی از جانب خریداران و تامینکنندگان توجه شود و نقاط قوت و ضعف مرتبط با تامین منابع ارزیابی شود.
فرایند مدیریت خرید و تامین در پروژهها شامل مراحل زیر است:
سامانه مدیریت منابع انسانی به دنبال اهدافی مانند: